• 30 juni 2017
  • Leestijd: 2 minuten

Klantsucces: hoe Armada Janse haar klantgerichtheid vergrootte met communicatietraining

Armande Janse v2

Dit is Armada Janse

Armada Janse is sinds 1935 specialist op het gebied van lichtreclames, reclamemasten, media façades, bewegwijzeringen en andere creatieve lichtobjecten. Armada Janse loopt voorop in deze ‘markt van uitstraling’.

Dit waren de uitdagingen

Binnen Armada Janse krijgen projectcoördinatoren steeds meer verantwoordelijkheden. Naast de technisch inhoudelijke taken en het begeleiden van projecten heeft een projectcoördinator steeds meer en vaker contact met de klant. En iedere klant wenst daarbij een eigen benadering.

Armada Janse streeft altijd naar verbetering, daarom hebben wij onze projectcoördinatoren een training ‘Effectief Communiceren’ aangeboden met het leerdoel om op een juiste wijze met de klant in gesprek te gaan. Vooral wanneer gesprekken vastgelopen zijn of wanneer er een discussie gaande is.

Dit leverde de communicatietraining op

Astrid Kuijken van Armada Janse: “De communicatietraining werd opgesplitst in twee dagen: gedeeltelijk onder werktijd en deels in eigen tijd. Vooraf was er een lesprogramma opgesteld, maar bij aanvang van beide trainingsdagen werd er door docent Bas Vaessen geïnventariseerd welke onderwerpen wij belangrijk vonden. Denk hierbij aan onderhandelen, conflictsituaties en slechtnieuwsgesprekken. Specifieke punten werden door een rollenspel in de praktijk gebracht.

Onze projectcoördinatoren hebben de training als duidelijk, verhelderend maar ook als confronterend ervaren. Men is zich bewust geworden van de eigen manier van reageren op bepaalde situaties.

Het resultaat van deze training is dat wij nu al aan collega’s onderling merken dat zij deze cursus hebben gevolgd: iedere communicatie of discussie heeft 2 kanten en iedereen denkt anders. Daar weten wij nu beter op in te spelen, te luisteren, door te vragen en voldoende tijd te nemen.

Ook de communicatie en klantgerichtheid versterken?

Onze communicatietrainingen helpen u te kiezen voor een goede gespreksopbouw en gesprekken doeltreffend en prettig te laten verlopen. U bent zich bewust van het effect dat u oproept bij een ander. U bent in staat, door doeltreffend door te vragen, tot de kern te komen en zo onder andere uw klantgerichtheid te versterken. Ook leert u dankzij gerichte oefeningen uw meningen en ideeën binnen een groep op een duidelijke manier te communiceren. Benieuwd naar de mogelijkheden?

 

Ook de communicatie en klantgerichtheid versterken?

Onze communicatietrainingen helpen u te kiezen voor een goede gespreksopbouw en gesprekken doeltreffend en prettig te laten verlopen

Bekijk ons cursusaanbod

Over de schrijver

Mikrocentrum

Mikrocentrum