Met enige regelmaat worden engineers betrokken bij klantgesprekken om de klant meer technisch inhoudelijk te kunnen adviseren. Wanneer deze gesprekken goed verlopen, vergroot dit het vertrouwen en helpt het om (onderliggende) problematieken eerder aan het licht te brengen. Tijdens de training Het klantgesprek voor engineers leer je dezelfde taal als jouw klant te spreken en mee te denken. Dit draagt bij aan een duurzaam fundament van de klantrelatie.
Deze training helpt je als engineer het klantvertrouwen en daarmee de continuïteit van de relatie te versterken. Je leert bovendien:
Tijdens deze gespreksvaardigheidstraining zijn eigen praktijksituaties het uitgangspunt. Met vertrouwen als uitgangspunt komen ook het onderhandelen en de conversie tot opdrachten aan de orde.
Wij vragen je voor aanvang van de training een intakeformulier in te vullen. Via dit formulier krijgt de trainer een beter beeld van jouw praktijksituatie en kan daardoor ook goed aansluiten op jouw leerdoelen.
Wanneer je meerdere medewerkers in jouw bedrijf op wilt laten leiden, is het interessanter en voordeliger om een cursus bij je op locatie te organiseren. Een goede afstemming op jouw bedrijfsspecifieke situatie en de inzet van zeer ervaren docenten die hun sporen in de praktijk hebben verdiend is hierbij essentieel. Mikrocentrum is CEDEO-erkend en garandeert de beste kwaliteit.
Heb je interesse in een bedrijfsintern traject? Onze Programmamanager Opleidingen Wilma Kuijpers komt graag vrijblijvend bij je op bezoek.